Hírek
- Európa a sárgabarackon
- Felkerült a Mercedes-Benz csillag a kecskeméti gyár legmagasabb épületére
- Köszönet a segítségért
- Útravaló az S.O.S. Gyermekfalu tehetséges lakóinak
- Példaértékű együttműködés a tehetségekért
- Képzési konferencia és a Top 100 köszöntése a Városházán
Bejegyzések
Keresés
Belépés
Kategóriák
Linkek
- Dr. Zombor Gábor oldala
- Parlament
- Fidesz
- Kecskeméti Lapok
- Kecskemét Város
- Petőfivárosi részönkormányzat
- Vacsiközi Részönkormányzat
Fidesz hírek
- Hatékonyan segíti a Nébih az élelmiszerlánc-biztonságot
- Egyszerűbbé válik a fuvarozás Magyarország és Fehéroroszország között
- A mozgáskorlátozottak számíthatnak a kormányra
- Japán-magyar cég gyárt majd szintetikus gumit Tiszaújvárosban
- "Az önkormányzatoknak átláthatóan kell működniük"
- Új sétány épült a keszthelyi Balaton-parton
- "Politikai kirakatper zajlik Tőkés László ellen"
Bokrétaünnep a kecskeméti Mercedes-gyárban
- A projekt és az építkezési munkálatok terv szerint haladnak. – szögezte le a bokrétaünnepet megelőző délutáni sajtótájékoztatón Frank Klein, a beruházás vezetője és a gyár jövőbeni igazgatója. Majd így folytatta: - Csapatunk minden tagja keményen dolgozik – a gyárépítés során semmit sem bízunk a véletlenre, a legapróbb részletekig terjedően a tökéletességre törekszünk. Célunk, hogy 2012-től a kecskeméti gyárból származó nagyszerű, csúcsminőséget képviselő Mercedes-Benz gépkocsikat kínálhassunk vevőinknek.
- Jelen pillanatban több mint 1 600 ember dolgozik az építkezésen, hogy a szűk határidő ellenére továbbra is terv szerint haladjon a beruházás. A következő mérföldkő a gépsorok és műszaki berendezések beépítésének befejezése lesz 2011. májusában, amikor is majd lépésről lépésre megkezdődhet a tesztüzemmód. Az ügyfeleknek szánt első autók 2012. elején gördülhetnek majd le a gyártósorokról.
- A projekt munkatársainak törzsgárdája, közel 650 fő, ebből 450 magyar dolgozó már a fedélzeten van. Év végéig a terveknek megfelelően kb. 700 dolgozója lesz a gyárnak. 2009. októbere óta folyik a magyar munkatársak képzése a kecskeméti saját oktatóközpontban valamint a német Mercedes-Benz gyárakban. Az év végéig közel 300 munkatárs tanul majd Németországban.
- A magyar gazdaság számára óriási előnyt jelent a telephely kiválasztása: Az építkezési munkálatok több mint 80 százalékát magyar cégek végezhetik el. A későbbi üzemeltetés során pedig további lehetőségek nyílnak a magyar partnerek számára. A projekt előrehaladásának megfelelően az első megbízásokat már meg is kapták, jövőre pedig számos további kiírás várható. A gépkocsikhoz szükséges gyártási alapanyagok vonatkozásában 17 magyar beszállító nyert el több száz millió eurós tekintélyes megrendeléseket.
- Jövőre 1 500 dolgozó felvételére kerül sor elsősorban a gyártás területére. A toborzás főképpen a gyár vonzáskörzetében zajlik majd. „A személyzeti témában egy célt követünk, hogy a kecskeméti Mercedes-Benz gyár a térség legvonzóbb munkaadója legyen” - hangsúlyozta Frank Klein.
Az elvégzett és a hamarosan megkezdődő építési munkálatokról, valamint a Kecskeméten termelő Mercedes-gyár méreteiről és célkitűzéseiről Rolf Windisch, a Mercedes Cars igazgatója beszélt előadásában:
- Az új kecskeméti gyár a Daimler cégcsoport kompaktjármű szegmensének kompetenciaközpontját képviselő rastatti gyárral együttműködve végzi majd gyártási tevékenységét. Magyarországon a Mercedes-Benz a mai A- és B-osztály utódgenerációját képviselő négy modell közül kettőt gyárt majd. Ily módon a Mercedes a prémium-kompaktszegmens kínálatát bővíti új ügyfélcsoportok megnyerése és az új piacokon és szegmensekben való térhódítás érdekében.
- A kitűzött határidőterv betartása érdekében már a tervezési fázisban egy új technológiát alkalmaztak: a kecskeméti gyár az első a Mercedes-Benz gyárak közül, melynek épületeit, azok műszaki felszereltségét valamint a gyártósorokat teljes mértékben három dimenziós digitális tervezéssel készítették. Ennek nagy jelentősége volt a kivitelezési munkálatok pontos ütemezése és a határidő- valamint költségcélok betartása szempontjából.
- A 800 millió eurós teljes beruházási összeg mellett az eddigi munkákhoz kapcsolódó alábbi statisztikai adatok jól érzékeltetik a projekt méreteit: 2008 óta több mint 150 mérnök, geológus és műszaki tervező dolgozott a projekten. Az építkezéshez közel 35 000 tonna acélt: ami 4,8 "Eiffel toronynak" megfelelő mennyiség; valamint 160 000 köbméter betont használtak fel: ez hozzávetőlegesen 18 000 betonszállító jármű rakományának felel meg; továbbá kb. 260 kilométernyi ellátó-, és szállítóvezetéket fektettek le.
- A kecskeméti gyárban a legmodernebb környezetkímélő technológia kerül kialakításra: A fényezőüzemben például a száraz leválasztás innovatív eljárásának bevezetésével a világ egyik legmodernebb és -erőforráskímélőbb fényezési technológiája valósul meg. A teljes energiakoncepció kidolgozása során is az energiahatékonyság állt a figyelem középpontjában. Erre példa a gyártócsarnokok hővisszanyeréses szellőzőtechnikája, a világítást biztosító nagyhatékonyságú sínes lámpatestek, valamint a két kombinált ciklusú fűtőerőmű-blokk, melyek az áram- és hőellátást biztosítják. A logisztikai koncepció éves szinten 60 000 tonna CO2-megtakarítást tesz lehetővé a vasúti ipari vágány kialakítása révén.
Az este – ugyancsak a leendő gyár telephelyén, az összeszerelő-csarnokban megrendezett bokrétaünnepségen Dr. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter, Kecskemét Megyei Jogú Város vezető tisztségviselői, Képviselőtestülete, Polgármesteri Hivatalának vezetői, a Mercedes-gyár létrejöttében közreműködő további prominensek, továbbá számos meghívott vendég társaságában ünnepelték a Daimler AG és a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. vezetői e jelentős mérföldkő elérését.
A vendégeket Frank Klein köszöntötte, majd a nemzetgazdasági miniszter méltatta a kecskeméti beruházást:
- A kecskeméti Mercedes gyár üzenete is teljesen világos: Magyarország felemelkedő pályára állt, és hamarosan a visszaveszi a régió vezető szerepét is. – mondta a pódiumra lépő Dr. Matolcsy György. – Mindebben hatalmas szerepe van az új kormány gyorsan meghozott, soha nem látott mértékű gazdaságfejlesztési lépéseinek; közöttük az élőmunkára rakódó terhek radikális csökkentésének, és az egyedülállóan alacsony: 16 százalékos, egykulcsos, arányos személyi jövedelemadónak.
- A fejlődés motorja lesz a Mercedes-Benz új kecskeméti gyára is, amely a világon élvonalbeli technológiájával, az oktatásra gyakorolt jótékony hatásaival járul hozzá ahhoz, hogy Kecskemét mintát mutathasson az ország többi: reméljük hamarosan hozzá hasonló fejlődésnek induló városának.
- A gyár logisztikai szempontból és az infrastruktúrát tekintve is kiváló adottságokkal rendelkezik. Közel hoz minket a fontos és növekvő kelet-európai piacokhoz, és a Rastatti gyárral együttműködve versenyképes kompaktautók gyártását teszi lehetővé a prémium kategóriában. – fejtette ki Dr. Wolfgang Bernhard, a Daimler AG személygépkocsi és kis-haszongépjármű üzletágának termelési és beszerzési ügyekért felelős igazgatósági tagja.
- A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. köszönetét fejezik ki a magyar partnereknek a minden szinten tapasztalt támogatásért. Külön említést érdemel a Magyar Kormánnyal, Kecskemét város önkormányzatával és az ITD Hungary Befektetési és Kereskedelemfejlesztési Ügynökséggel folytatott konstruktív együttműködés, amely nélkül a projekt nem valósulhatott volna meg. Kecskeméten és egész Magyarországon barátként fogadtak minket az emberek: ezért végtelenül hálásak vagyunk.
- „Amilyen az adjon Isten, olyan a fogadj Isten!” mondja a magyar mondás, s ez annak a kiváló együttműködésnek, sőt barátságnak a legképletesebb szemléltetése, amely a Mercedes beruházás és az Önkormányzat között létrejött az elmúlt időszakban. Hiszen a Kecskemétre települő gyár vezetői és munkatársai az első pillanattól kezdve rokonszenves, szavahihető, megbízható partnerként viselkedtek, és ugyanezt a hozzáállást kapták vissza a mi részünkről is. – mondta Dr. Zombor Gábor, Kecskemét Megyei Jogú Város polgármestere. – Köszönet illeti őket ezért a partneri együttműködésért, és azért is, hogy új gyáruk felépítésének helyszínéül városunkat jelölték ki.
- Hiszen a Mercedes Kecskemétre települése üzenet volt a többi vállalkozás felé is. Jóval felértékelődött Kecskemét tőkevonzó képessége, így ennek nyomán 80 Milliárd Forintnyi egyéb fejlesztés is megvalósul a következő két évben városunkban. A Mercedes-beruházáshoz kapcsolódva közvetlenül is tovább gyarapodik Kecskemét: elég csak a hamarosan megkezdődő, városunk egész közlekedési rendszerét tehermentesítő, komfortosabbá tevő beruházásokra utalnom.
- Elmondható, hogy a Mercedes idetelepülése üzenet volt a jövőnek: számos olyan folyamatot elindított, melyek nem jöttek volna létre, vagy csak a távolabbi jövőben valósulhattak volna meg a Mercedes-gyár nélkül.
A bokrétaünnep záró aktusaként a felszólalók – és a hozzájuk csatlakozó Szemereyné Pataki Klaudia, a Mercedes-beruházásért felelős alpolgármester-asszony jókívánságaik közepette szalagokat kötöttek a kis nyírfára.
Majd a német és magyar munkatársak tósztja következett. Végezetül pedig mindannyian kivonultak a csarnok elé, ahol egy daru emelte a tízemeletnyi magasba a felszalagozott fát a leendő Mercedes-gyár legmagasabb pontjára, miközben fényjáték, majd tűzijáték formájában jelent meg odafent a Mercedes immáron Kecskemét fölé emelkedő csillaga.
Hozzászólások:
Szóljon hozzá!
A cikkhez regisztrált olvasóink bejelentkezés után hozzászólhatnak
Még nem regisztrált?
Itt megteheti!