Hírek
- Európa a sárgabarackon
- Felkerült a Mercedes-Benz csillag a kecskeméti gyár legmagasabb épületére
- Köszönet a segítségért
- Útravaló az S.O.S. Gyermekfalu tehetséges lakóinak
- Példaértékű együttműködés a tehetségekért
- Képzési konferencia és a Top 100 köszöntése a Városházán
Bejegyzések
Keresés
Belépés
Kategóriák
Linkek
- Dr. Zombor Gábor oldala
- Parlament
- Fidesz
- Kecskeméti Lapok
- Kecskemét Város
- Petőfivárosi részönkormányzat
- Vacsiközi Részönkormányzat
Fidesz hírek
- Hatékonyan segíti a Nébih az élelmiszerlánc-biztonságot
- Egyszerűbbé válik a fuvarozás Magyarország és Fehéroroszország között
- A mozgáskorlátozottak számíthatnak a kormányra
- Japán-magyar cég gyárt majd szintetikus gumit Tiszaújvárosban
- "Az önkormányzatoknak átláthatóan kell működniük"
- Új sétány épült a keszthelyi Balaton-parton
- "Politikai kirakatper zajlik Tőkés László ellen"
Őszre megépül a Csalánosi út
A nagy horderejű Városházi bejelentésen - melyen dr. Metzinger Éva, Kecskemét Megyei Jogú Város jegyzője, Nagypál Sándor a Városfejlesztési Osztály vezetője, Bozóky László, az Út-híd Mérnöki KKt. ügyvezető igazgatója, és Szijj László, a kivitelező Duna Aszfalt Kft igazgatója is képviseltette magát -, az érintett városrészek önkormányzati képviselői: így Trungel Ilona és Bogasov István, valamint a városrészi önkormányzat tagjai is megjelentek.
- A Csalánosi út kiépítése két ütemben valósul meg - ismertette dr. Zombor Gábor a hamarosan kezdődő projektet. – A tervezett Petőfiváros-Nyugati körút – vagy másképpen: Csalánosi út – első üteme a Zápor utca és az 52-es út körforgalmi csomópontja között 350 méter hosszan; második üteme pedig a Mercedes gyártelepig 1170 méter hosszan épül meg,. Az előkészítés 2010. július 26-án, az építési munkálatok augusztus 5-én kezdődnek meg, és terveink szerint szeptember végére elkészül a Csalánosi út, amely vélhetően jelentős mértékben tehermentesíti majd Kecskemét egyik akut közlekedési pontját: az Izsáki utat is.
- Kecskemét Megyei Jogú Város Önkormányzata pályázat keretében valósítja meg a városunk életében igen fontos beruházást - a közel 439 millió Forintba kerülő első ütem esetében közel 189 millió Forintos önrésszel; míg a 148 milliós második ütemet 85 milliós önrésszel.
- Rámutat a pályázati rendszer anomáliáira, hogy több részletben kellett pályáznunk, és tulajdonképpen állami feladatot átvállalva, több részletben kell megépítenünk a Nyugati elkerülő utat – így a Csalánosi utat, illetve a hozzá tartozó körforgalmat, vagy éppen a turbó körforgalomtól az épülő ALDI áruházig vezető, a Nyugati elkerülő részét képező, június végére már elkészült, 33 millióból megépített, 80 méteres utat. Egy körút elkészítése nem kellene, hogy négy-öt esztendőig tartson.
- További terveink között szerepel az útszakasz folytatása, hiszen a másik irányban a hetényegyházi csomóponttól az Arborétumig már meg van építve az út, és azt a Holland falu mögött szeretnénk folytatni. Ez nagyon komoly feladat lesz, mert egy beépített szakaszra került a nyomvonal, és nagyon sokba fog kerülni a terület piaci áron való kisajátítása.
- Az útépítések- és felújítások ezzel párhuzamosan a város más részeit is érintik. Régi adóssága volt a városnak a Könyves Kálmán körút - Bajnok utca közötti útszakasz rendbetétele, mely ugyancsak megvalósult. Teljes pályafelújítás készült pályázati forrásból, több mint 100 millió Forintos beruházással.
- A Csalánosi út megépítése egy közel két éve folyó közúti beruházási folyamat utolsó szakasza. – vette át a szót Kósa József. - Befejezés, de ugyanakkor a Petőfiváros lakói számára egy új életminőség kezdete is. Mint tudják, Petőfiváros Kecskemét történelmi múltjához képest nagyon fiatal, 20-25 éves városrész. Dinamikus fejlődése nyilvánvalóan az idetelepült intézményeknek: mint az óvoda, iskola, SOS gyermekfalu, a vállalkozások és a tömegközlekedés fejlesztésének is köszönhető, ugyanakkor szinte az első perctől kezdve látszott, hogy a fejlődés infrastrukturális gondokkal is jár.
- Az egyik ilyen legnagyobb gond, hogy csúcsidőben az Izsáki útra csak hosszas várakozás után lehet ráhajtani. A Búzavirág utcában lakók számára még ennél is nagyobb gondot, ha úgy tetszik, közel egy évtizede fennálló neuralgikus feszültséget okozott az utcára rázúduló már-már elviselhetetlen személy- és teherforgalom.
- A Sutus-falui és az Auchannál lévő körforgalmi csomópontok kiépítése részben enyhített az előző problémán, de az igazi megoldást a most megkezdett, belátható időn belül átadásra is kerülő szakasz kiépítése hozza el. A Csalánosi út és a Zápor utca idetorkolló szakaszának kiépítése ugyanis a két körforgalmi csomópontot köti össze. Ezzel az elkerülő úttal a városrész lakói nemcsak mentesülnek az óriási átmenő forgalomtól, de ők is lényegesen könnyebben és gyorsabban juthatnak el a városba, vagy bevásárolni az Izsáki és Dunaföldvári úti üzletekbe. Nem túlzás tehát azt állítani, hogy a Petőfiváros lakóinak életminőségét ugrásszerűen javítani fogja ez a közúti beruházás.
- A már említett két körforgalmi csomóponttal együtt összességében egymilliárd Forintot meghaladó beruházás befejezése ugyanakkor egy új kezdetet jelent Petőfiváros-Felsőszéktó életében. Mint ismeretes, Felsőszéktó közgyűlési döntés alapján megkapta a kertvárosi övezet besorolást, ám mindenki tudja, hogy az elvi lehetőséggel akkor tudnak majd igazán élni az érintett lakosok, ha lesz olyan gyűjtőút, ami a fejlődés meghatározó eleme lehet. Felsőszéktó számára tehát lesz ilyen alap, hiszen a Csalánosi út nemcsak Petőfiváros, hanem Felsőszéktó egyik oldalát is határolja.
- Noha ez a fejlesztés Kecskemét-Petőfivárosban történik, s az itt élők szorgalmazták szinte már egy évtizede, mondani sem kell, hogy ez az elkerülő a város egészét szolgálja. Hiszen például a Széchenyivárosból vagy Hetényegyházáról is a korábbinál jóval könnyebben lehet majd ezáltal kijutni a Dunaföldvári útra. Van tehát okunk az örömre, hogy felkerül az i-re a pont, vagyis utolsó szakaszhoz ért a városrész legnagyobb beruházása.
Hozzászólások:
Szóljon hozzá!
A cikkhez regisztrált olvasóink bejelentkezés után hozzászólhatnak
Még nem regisztrált?
Itt megteheti!